Usch då...

Ser ut som om jag kommer få vänta lite längre innan vi kommer iväg o köper våra gymkort efter en del saker har dykt upp som förhindrar det. Men det gör bara att jag längtar ännu mer! =)

Igår kväll var det mitt uppdrag att lämna tillbaka hyrfilmen som vi kollade på i söndags. "The Proposal", den var klart godkänd men jag kunde inte skaka av mig att den påminde väldigt mycket om "Medan du sov", som dessutom var min favoritfilm under ett par år för länge sen =)


Hur som helst så bestämde jag mig för att ta en promenad bort till ICA i samma veva. Nu är inte jag den som gärna tar promenader eftersom jag lätt får väldigt ont i fötterna (beror sääääkert på alla överflödiga kilon såklart...SUCK!). Det som pushade mig dit var att jag ville kolla om dom hade senaste numret av Magazine Fitness, vilket dom hade till min stora glädje =) Tycker det är en intressant tidning med snygga bilder och bra artiklar. Jag är väldigt mycket för bilder, det är dom som oftast får mig att läsa en blogg eller en tidning eftersom jag bara blir trött i ögonen av att se massa rader av bara text... Vilket påminner mig om att jag måste bli bättre på att lägga in bilder i den här bloggen ;) Ja det kommer, det kommer... Hade tänkt ta bilder i söndags men då var jag i kemisk obalans så det ville sig inte riktigt.. Ska försöka fixa det där här veckan iaf så jag kommer igång ordentligt.

Sambon och jag bestämde oss igår för att köra igång nåt som heter Low Carb High Fat (LCHF). Några kompisar till honom använder sig redan utav det och den ena killen hade tappat 2,3 kg på 4 dagar?!?! (Han startade i torsdags)
Så det blir till att utesluta pasta, ris, potatis och allt bröd från matintaget eftersom det går ut på att få i sig så få kolhydrater som möjligt. Även sockret ska bort såklart!
Frukosten idag bestod alltså utav havgregrynsgröt gjort på 1 dl gryn och en aning salt. Till detta åt jag 1 dl minikeso. Hur gott som helst! ;) Till lunch blir det blodpudding som blev över från igår med några bitar bacon... ;)

För att ni bättre ska förstå vad LCHF är för något så kan ni läsa mer på den här länken =)
http://sv.wikipedia.org/wiki/LCHF-metoden

Hej så länge =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0