Lax!

Jag lovar, världens godaste och enklaste laxrätt ligger nu och vilar i min mage! Det bara smälte i munnen och det var svårt att behärska sig ifrån att ta mer.. men jag lyckades :) Ser istället fram emot lunch imorrn då jag får äta resterna som blev över ;)
Hittade receptet på www.lchfrecept.com

Detta räckte till 6 port:

2 kg färsk laxsida
5 dl creme fraiche
3 dl riktig grädde
1 tärning grönsaksbuljong
3 dl västerbottenost
Citronpeppar

Hur göra?
Vispa ihop creme fraichen, grädden och buljongtärningen i en kastrull på medelvärme. Lägg laxen i en ugnsform och krydda med citronpepparn. Häll sedan över såsen. Strö till sist osten över allt och skicka in i ugnen på 200 grader i 30 minuter. Voila!


Till detta åt vi en "sallad" med hackade tomater, avodako, purjolök och rödlök ihoprört med olivolja, salt och vitvinsvinäger. Dessutom stekte vi på tärnad aubergine och squash som vi kryddade lite lätt. Också jättegott! :)


Svårt att slå! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

gonna try this one today.... !!!!

2009-11-28 @ 08:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0