Aj då...

Fick lite ångest idag när jag upptäckte att min lunch, som bestod utav en snabbt ihopblandad och mikrad skål med krossade tomater (basilikasmak) och tonfisk, innehöll socker! Bah... och jag som försöka hålla mig borta från socker så mycket som möjligt. Nåja, jag var på jobbet och kunde inte göra så mycket annat åt saken så det var bara att bita ihop :p Men fy så sött det smakade... kanske för att jag inte ätit socker på 4 dagar nu? :p
Hur som helst var middagen underbart god. Stekt kött med ugnsbakade rotfrukter och sallad. Pojkvännen vispade ihop lite vitlökssmör och vilket höjde nivån på måltiden betydligt >.<

Imorrn ska jag höra med en tjejkompis om hon känner för att ta en skön höstpromenad så här i regnrusket ;) Kan hon inte så ska jag försöka pressa mig till att gå en halvtimme iaf utan sällskap om det så vill. Har ju fortfarande inte kunnat köpa gymkort pga olika anledningar (ej lathet!) så det kommer jag istället sätta som mål att införskaffa så fort jag fått lön den här månaden! Längtar, längtar! :D

Igår fick jag lite efterrätts-begär så jag slog mig ner framför datorn för att kolla om jag kunde hitta något vettigt recept på sockerfri glass. Hittade detta recept på www.matklubben.se och det ska jag definitivt prova den här kommande veckan!

Ingredienser:
2 dl visp- eller sojagrädde
4 dl bär (till exempel blåbär, hallon, jordgubbar)
2 äggulor

Hur göra?
Vispa äggulorna hårt.
Tillsätt bären som du har mixat med mixer eller elvisp.
Tillsätt lättvispad grädde.
Låt stå i frysen ett par timmar.


Bilden har inget med receptet att göra med visst såg det gott ut? ;) Och nej, jag ska inte fuska och köpa vanlig glass ifall ni nu skull få för er det! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0