Känner mig så himla stark!

Åh vad kul det var igår på träningen! Vi fick hjälp av en personlig tränare på gymmet som verkligen körde tokhårt med oss! Och det var jätteskönt! Snacka om att man är seg idag :p

Det roliga är ändå att sedan jag började träna så känner jag mig mycket fastare och hårdare inifrån. Klart man fortfarande ser lika sladdrig ut *hehe* men man känner verkligen skillnaden inifrån! Ser jättemycket fram emot nästa träninspass som bli imorrn. Dessutom ska det bli jättekul att se hur lång tid det tar innan man verkligen börjar känna en klar skillnad, för att inte nämna SE en klar skillnad! :p

På söndag blir det hur som helst simning. Killen som hjälpte oss igår tipsade dessutom om att man kunde slå ihop det med ett kort träningspass innan man hoppar i bassängen. Man skulle kanske kunna köra lite extra mage och rygg eftersom jag känner att det är något jag måste stärka lite mer för hållningen och vissa arbetsuppgifter på jobbet. Dessutom fick jag hjälp med hur jag skulle stärka axelmusklerna  på rätt sätt eftersom "kulan" i mina axlar gärna flyttar lite på sig vilket kan göra jäkligt ont om jag belastar dom just då... så jag har fått några övningar som jag ska göra på gymmet för att stärka axlarna runt om och på så sätt stödja kulan bättre.

Har ni kört sittande benpress någon gång? Då vet ni precis hur oerhört snygg man känner sig när man skjuts fram till plattan så långt som möjligt tills man sitter som en ihoppressad groda... :p Rumpan kändes enorm och magen sköts upp och blev till en extra haka. Synd att ingen hade kamera på sig! >.<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0